Pulse Wassenaar | Dit jaar ga jij wel je goede voornemens behalen.
De prive studio van Pulse training nutrition biedt personal training en voedingsadvies aan en is gevestigd in wassenaar maar ook bereikbaar uit voorschoten, leiden en omgeving. Lees hier alle blog post over voeding, training en meer.
personal, training, gewichtsconsulent, prive , studio, wassenaar, leiden, voorschoten, lifestyle, begeleiding, afvallen, voedings, advies, coaching
17376
post-template-default,single,single-post,postid-17376,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-13.1.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive
 

Dit jaar ga jij wel je goede voornemens behalen.

personal trainer wassenaar

Dit jaar ga jij wel je goede voornemens behalen.

Dit jaar ga jij wel je goede voornemens behalen.

Het is 1 januari en dat betekent voor veel mensen aan de slag met de goede voornemens. Nog steeds in de top 5 staat gezonder leven en meer bewegen, maar waar ga je starten en hoe pak je het dit jaar wel goed aan?!
Geen zorgen, hieronder lees je een aantal tips en tricks. Zodat je dit jaar wel de juiste start maakt en ook jij vol motivatie en passie de sportschool in kan duiken en je doelen dit jaar wel gaat behalen en behouden.

Om te beginnen; heb een plan.

Maak een plan zodat je weet waar je naartoe werkt en je dit ook motivatie geeft. Wees eerlijk een realistisch naar je zelf toe. Heb je de afgelopen jaren geprobeerd die 15 kilo eraf te halen in 2 maanden tijd, maar is dat nog nooit gelukt? Bega dan niet weer de zelfde fout en maak een realistischer doel. Bijv in 3 maanden tijd 5 kilo eraf. En in 1 jaar tijd 15 kilo eraf. Misschien lijkt het in het begin niet snel genoeg te gaan, maar het is een marathon en geen sprint. Zodra je er achter komt dat je nu wel progressie boekt en in drie maanden die 5 kilo nu wel bent kwijt geraakt motiveert je dat om verder te gaan.
Deel eventueel je doelstelling met iemand zodat diegene je er ook aan kan herinneren mocht je van het spoor afdwalen. Let op! Uit onderzoeken is wel gebleken dat hoe meer je je doelstelling deelt met mensen hoe minder kans van slagen. Ik raad daarom ook aan 1 iemand te vinden die tegelijker tijd jouw stok achter de deur is en je motivatie.

Een goede motivatie moet je kippenvel geven
Pulse training wassenaar studio

Over motivatie gesproken; Vindt de juiste motivatie.

Ja het is 1 januari, maar dat vindt ik geen goede motivatie om te gaan starten. Zoek iets wat je vanuit binnen drijft en wat je pushed beter te worden. Iets wat je voort drijft en waarop je terug kan vallen als het moeilijker wordt.
In plaats van; “1 januari ga ik beginnen gezonder te leven want iedereen begint dat gezonder te leven”. Kun je ook denken aan; Ik moet nu veranderen want toen ik afgelopen weekend die verhuisdoos optilde lukte me dat met moeite vanwege mijn buik die in de weg zit. En doe ik dit niet dan kan ik over 3 jaar mijn eigen veters niet eens meer strikken.
Of; ik kan net aan 3 stappen zetten als ik ga voetballen met mijn zoontje voordat ik buiten adem ben. Als ik nu niet verander dan moet ik over 5 jaar nee zeggen tegen mijn zoon als hij vraagt ofdat ik mee ga voetballen. Omdat ik tegen die tijd met moeite mijn luie stoel uitkom.
Een goede motivatie moet je kippenvel geven ook wel een gezonde doses angst in zekere mate. Niemand is ooit beter geworden door in zijn comfort zone te blijven. Stap uit die comfort zone en pak het aan!

Weet wat je doet in de sportschool.

Nog nooit in de sportschool geweest? Ga dan niet als een malle in de weer met 10 km rennen op een loopband om vervolgens wat gewichten op een stangen te gooien en deze door de sportschool te smijten. Binnen de kortste keren zit je met de blessure opgescheept en ben je verder van huis dan toen je begon. Je gezondheid is een investering. Investeer daarom in een goede sportschool met de juiste trainers of investeer in een goede personal trainer / coach. Die weet wat hij doet en een juist plan kan schrijven of je eventueel persoonlijk kan trainen. Een goede coach zou jou ook moeten kunnen leren hoe en waarom bepaalde oefeningen worden gedaan en waarom bepaalde voeding goed is of juist niet. Zodat je dit eventueel later ook zelf kan toepassen.

Stel niet uit, ga het doen!

Uitstel is afstel. Je zal een keer moeten starten hak de knoop nu door en doe het gewoon. Ja je komt een keer de man met de hamer tegen, het zal een keer regenen terwijl je naar de sportschool moet, je zal een keer een weekend hebben waarin je helemaal losgaat en 2 kilo aankomt. Maar laat dit je niet tegen houden. Denk eraan wat ik voorheen zei; Het is een marathon geen sprint. Hou het einddoel in ogen. Gaat het fout, geen zorgen! Pak het weer op en ga door.
Weet je van jezelf dat je het moeilijk vindt om die motivatie soms te vinden? Zoek dan een vriend of vriendin waarmee je dit traject samen aangaat of zoek een coach die jou net even die extra push kan geven.
Kortom vind die motivatie, maak dat plan en ga aan de slag! Investeer nu en pluk de vruchten later.