Pulse Wassenaar | Waarom afvallen niet lukt met 3 tips!
De prive studio van Pulse training nutrition biedt personal training en voedingsadvies aan en is gevestigd in wassenaar maar ook bereikbaar uit voorschoten, leiden en omgeving. Lees hier alle blog post over voeding, training en meer.
personal, training, gewichtsconsulent, prive , studio, wassenaar, leiden, voorschoten, lifestyle, begeleiding, afvallen, voedings, advies, coaching
17448
post-template-default,single,single-post,postid-17448,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-13.1.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive
 

Waarom afvallen niet lukt met 3 tips!

waarom afvallen niet lukt met drie tips

Waarom afvallen niet lukt met 3 tips!

Waarom afvallen niet lukt met 3 tips!

De zomervakantie komt bijna aan zijn eind en dat betekend voor veel mensen weer aan de slag om die aangekomen kilo’s eraf halen. Maar veel mensen halen de gestelde doelen niet als het tot afvallen komt, maar hoe komt dat nou? Daarom vandaag alles tips om af te vallen!

Wees alert voor de verborgen calorieën

Om af te vallen moet je simpel weg minder gaan eten, maar dit is vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Mensen vergeten vaak dat naast hun eten drinken, zoals een colaatje, ook calorieën bevat en vergeten deze mee te tellen. Hierdoor blijven ze nog steeds op gewicht of komen zelfs aan. Probeer daarom rekening te houden met deze “verborgen” calorieën. Omdat je minder gaat eten komt het vaak ook voor dat je dan juist vaker trek krijgt. Als eerste is het dan belangrijk om voldoende water te drinken, maar daarnaast kan het ook helpen de maaltijden te verspreiden over de dag. Zo heb je vaker kleine portie waardoor het honger gevoel weg blijf en daarnaast eventuele bloedsuiker dips voorkomt. Hierdoor heb je minder een honger gevoel en heb je een betere energie verdeling over de dag. Daarnaast kunnen groentes ook goed helpen tegen dat honger gevoel. Ze zijn vaak laag in calorieën en geven een veel voller gevoel dan andere voedingsmiddelen. Verhoog daarom je groente inname iets tijdens het afvallen zo zit je voller en krijg je meer vitamine en minerale naar binnen die hard nodig zijn in een periode van verminderde voedsel inname.

Doe het voor jezelf niet voor anderen!

Te vaak denken mensen nog aan andere alvorens aan hun zelf. Zo ook met afvallen. Mensen zijn bang voor wat andere van ze vinden als ze bijvoorbeeld een kilootje meer hebben. Dit is een verkeerde motivatie om af te vallen. Doe het daarom voor jezelf. Denk bijvoorbeeld aan:
-Er beter uit te willen zien
-Gezonder te leven
-Bloeddruk te verlagen
-Sterker te worden
-Meer zelf vertrouwen te krijgen.

Wees niet te veel eisend voor jezelf.

Hierboven vertelde we al dat je het voor jezelf moet doen, maar wees dan ook niet te streng voor jezelf en blijf realistisch. Veel mensen stellen te grote doelen die eigenlijk niet haalbaar zijn. Ze weten dit in hun achterhoofd ook en als je er dan niet de volle 100% voor staat dan zal het resultaat ook tegenvallen. Kortom vind een doel waar je achter staat en een die realistisch is. Tien kilo afvallen in een maand tijd is ten eerste niet gezond en ten tweede niet realistisch. Werk bijvoorbeeld eerst naar 3 kilo afvallen in 3 maanden tijd. Zodra je dit doel hebt behaalt motiveert dit ook weer en wil je meer. Doe het in kleine haalbare stappen en niet in grote sprongen want veelal eindigt dit in een teleurstelling.

Samenvattend.

Stel als eerste een realistisch doel en ga dit proces in voor jezelf. Blijf tijdens dit proces letten op de verborgen calorieën, drink voldoende water en eet eventueel meer groenten. Je zal jezelf trots maken zodra je die eerste mijlpijl hebt bereikt!

Vragen of benieuwd hoe ik je verder kan helpen? Neem dan contact op!

Naam (verplicht)

Email adres (verplicht)

Telefoon nummer (verplicht)

Onderwerp

Uw bericht